bambu och betong

Vad kul att just du tittar in ....här skriver jag om trädgård, livet, vardag, glädje, familj, betong. Lämna gärna en liten hälsning i gästboken..det blir jag glad av

Ger mig energi

Publicerad 2013-10-07 22:03:57 i njut av livet,

Jag har , som ni vet, mycket att göra. Läser sista terminen på förskollärarutbildningen 100 % (på distans) och jobbar 75%....så energin tar lätt slut...
 
MEN för några månader sen har jag hittat det som fyller mig med energi....nämligen TABATA....
Tabata är en form av högintensiv intervallträning, du ger järnet i 20 sekunder och vilar sen 10 sekunder....detta upprepar du 8 gånger....man kan hålla på i endast 4 minuter men passen jag går är oftast 1 timme.
Det är sååå kul, så prova om du kan.
 
På väg till ett TABATApass..såhär glad är jag inte efter kan jag säga..eller jo glad är jag, men svettig värre
 
Kram på er
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela