bambu och betong

Vad kul att just du tittar in ....här skriver jag om trädgård, livet, vardag, glädje, familj, betong. Lämna gärna en liten hälsning i gästboken..det blir jag glad av

SKRATT, SHOPPING, FIKA = BLOGGRUNDA

Publicerad 2012-06-02 23:07:05 i njut av livet,

Idag var det då dax..årets sommarbloggrunda. jag får ju nu börja kalla det sommarbloggrunda och julbloggrunda eftersom det har blivit två bloggrundor per år. MEN alltså SOMMARbloggrunda vet i tusan om det egentligen var om man tänker på vädret. Jisses så kallt och sååå regnigt...MEN MEN

I år var vi 9 stycken shopping och fikasugna tjejer som samlats...7 stycken bestod av det "gamla" gänget och två var nya...så kul det är att nya personer kommer med....

Än en gång glömde jag ladda kameran...fatatr inte hur detta kan glömmas bort..men men det gjorde jag i allafall. Visst jag har ju min telefon jag kan ta bilde rmed, men en riktig kamera hade ju helt klart blivit bättre. Därför är det då inte jag som tagit bilderna här nedan utan Ann med bloggen "Hopp om gröna fingrar" som har varit fotograf...Tack Ann för att jag fick låna bilderna av dig.


Dagen började med att klockan ringde 7 för mig..hur pigg var jag då tror Ni?? INte så superduper pigg precis..men men det var bara till att gå upp och fixa frukost till bloggrundevännerna. Frukosten åts med god aptit och tack än en gång mamma för all hjälp med fix och bakandet av bullarna.

Sen körde vi till Högs blommor, så många fina och billiga sommarblommor hon har. Nu är det inte växthusen som ligger ute vid vägen vi var i utan det vi besökte ligger ute på en åker..bara om ni nu är sugna på att åka dit. Följ skyltarna med Högs blommor så hittar NI






Sen körde vi till Jennie med Buxus design...än en gång supermysigt och hon hade fixat fika i sitt växthus...bara sådär..eller så känner hon oss vid detta laget. Vi fick även gå och titta i deras trädgård..oj vilken mysig o fin trädgård...mycket man hade velat ha..









Sen körde vi till Tomatens hus och åt lunch..och handlade enorma basilikaplantor och tomater....väldigt gott...





Enkla ting skulle vi sen köra till..mitt lokalsinne är absolut inte det bösta och det fick jag verklgien kvitto på nu..jisses vilken omväg...Enkla ting var i dag med i nordvästra skånes trädgårdsrunda så de hade öppen trädgård...
Fattar NI..vilken trädgård..vill verkligen ha....bara en liten del hade räkt....




Är man lite störd om man till och med fotograferar på toaletten??







Sen var det dax för sista stället..Boningshuset...för lite shopping och fika såklart. Vi väntade in det sista att en familj skulle resa sig från de sköna fåtöljerna ..men icke att de gjorde...så vi satt i och för sig skönt..vid ett stort bord istället..och fikade..gott , väldigt gott..



Sen så var bilarna verkligen fullpackade..och vi var trötta....

TACK ALLA för en fantastisk bloggrunda...kanske vi ses till jul...det får vi se

Kommentarer

Postat av: ThereseHilmansson

Publicerad 2012-06-05 10:14:58

Hej Susanne. Tusen tack för en jättebra dag.

Var på fest på kvällen och berättade om vår bloggrunda. Några vänner till oss har startat en butik i Malmö. Den är helt underbar och jag tror ni tjejer skulle gilla den:) Så här kommer ännu ett shopping ställe att lägga på listan nästa gång ni är i Malmö:

http://www.petiteviolette.com/



Postat av: Ann

Publicerad 2012-06-09 11:25:21

Hej Susanne,

Tack för den fantastiskt roliga bloggrundan, den inspirationen kan jag leva på länge! Och jag det vore kul att träffas över en kopp kaffe. Du får gärna snacka med de andra tjejerna om att komma över till mig och titta om ni vill det. Vi hörs.

Kram Ann

Postat av: Susihus

Publicerad 2012-06-16 18:35:27

Så mysigt du är en fixarfia, härligt!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela