bambu och betong

Vad kul att just du tittar in ....här skriver jag om trädgård, livet, vardag, glädje, familj, betong. Lämna gärna en liten hälsning i gästboken..det blir jag glad av

Lördag

Publicerad 2011-09-24 18:54:44 i njut av livet,

Idag har jag tagit mig friheten, helt själv, att ta mig en permission....nu är det ju så att jag inte "sitter inne" alltså..utan jag tar en permission från böckerna....läser just nu Perspektiv på ungdom...ingen rolig kurs alls. Känns liksom inte att det är något jag kommer använda i mitt jobb..men något val har jag inte..kursen ingår i lärarutbildningen för tidig ålder..så det är bara att bita i det sura äpplet o kämpa på.
Annars har denna lördagen inte varit så mkt till aktivitet. Vi var en sväng inom Malmö för att byta sonens gympadojjor till en storlek större..fattar Ni ..sonen fyller 14 år och har storlek 46 ½ i skor..jisses, jisses var ska det sluta...men sonen blev nöjd med pjuxen och de var ASsköna...måste vara ett gott betyg.

Trädgården ligger just nu i träda känns det som, har liksom tappat intresset..eller kan det vara så att det har fått prioriterats bort..kan vara så.

Annars en lugn lördag, med lite städ o lite plock..
Ni som känner mig väl vet att jag har lite mani mkt mani för mina fogar i badrummet..gillar inte när de blir mörka..dvs skitiga. Har man ljusa fogar blir de lätt, väldigt lätt mörka... MEN jag har köpt ett supermedel...det funkar så bra..och sen att det sprutar ut ett skum som lägger sig på fogarna, lätt som en plätt gör ju inte saken sämre. Prova det ...fogarna blir så bra..

Nu väntar en god middag, lite gott lösgodis och bara mys



Kram
Susanne



Kommentarer

Postat av: Carola

Publicerad 2011-09-24 22:52:27

Hej!

Va kul att du ville läsa min blogg. Det var ju tur du hittade den då ;-)

Ja, i morgon avslutar röstningen så det blir spännande och se vem som vinner. Jag tror inte jag blir vinnaren och det är ingen jag kommer att bli ledsen över heller för den delen. Jag är glad jag blev nominerad av så många hundra som anmälde sig.

Men på sätt och vis tycker jag att jag skulle vinna och få visa andra att vi (HBT-personer) borde få rätt som alla andra och få bli en förebild och arbeta för detta jag är anmäld för.

Ja, vi får se :-)



Ha det så bra!



Carola

Postat av: Daniella

Publicerad 2011-09-28 22:02:53

Nu har jag hittat till din blogg:) Vad kul det var att du och din rara mamma tittade in hos mig i butiken i dag.



Ha det så bra! Kram Daniella

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela