bambu och betong

Vad kul att just du tittar in ....här skriver jag om trädgård, livet, vardag, glädje, familj, betong. Lämna gärna en liten hälsning i gästboken..det blir jag glad av

STHLM WIEW och IKEA genom tiderna

Publicerad 2011-11-14 15:37:18 i njut av livet,

I helgen har vi varit och hälsat på våra "sjukhuskompisar" uppe i Älmhult. Vi träffade N och N den 27 oktober 1997, deras son låg också på barnintensiven....så vi satt där inne i rummet och blev supergoda vänner. Det är faktiskt så att de såg Maxen nyfödd före mig....

I allafall ...vi körde upp till dom i lördags och på tidig eftermiddag tog vi oss en tur till en väldigt mysig affär...herrejisses..jag hade kunnat handla MYCKET...MEN handlade inget...
Butiken finns också på nätet http://www.sthlmview.com/ gå in och kolla.








På söndagen var vi på ett litet "IKEA genom tiderna museum"...en hel del möbler som man kände igen....
Min granne Camilla hade röda barnmöbler och dessa fanns där..vilka flaschbacks jag fick....kommer du ihåg Camilla??

Det fanns också en vägg klädd med alla IKEAkataloger som har kommit ut....man kan verkligen säga att modet har förändrats..










Detta var på modet när jag föddes 1969



Och detta när sonen föddes 1997

Ta det lugnt, njut av stunden

kram Susanne



Kommentarer

Postat av: Susihus

Publicerad 2011-11-14 20:01:03

Låter som en härlig helg. Den butiken har jag missat i Älmhult, det brukar bara bli det stora varuhuset när vi är där...får nog ändra på det ser jag.

Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela