bambu och betong

Vad kul att just du tittar in ....här skriver jag om trädgård, livet, vardag, glädje, familj, betong. Lämna gärna en liten hälsning i gästboken..det blir jag glad av

Iscykling, isfiske, isängel ...MEN jag vill ha vår!!

Publicerad 2011-01-15 11:18:55 i njut av livet,

Förra helgen var mannen ute och tävlade. Han trodde han skulle komma sist, men se det gjorde han inte. Tävlingen hölls utomhus och på cykel..GALET??? Ja lite om Ni frågar mig....
Jag, min mamma och sonen skulle heja fram honom..Vi..elelr i allafall mamma och jag tog på oss väldigt varma kläder medans 13 åringen här hemma tog på sig....hör o häpna....skateskor, joggingbyxor och vinterjacka....Han frös kan jag meddela, allra helst när det visade sig att skorna hade hål i sulan..Hmmm undrar när de lär sig att det är bättre att vara varmt klädd än snyggt klädd!!Älskade lilla unge!!






Idag,lördag ska mannen, max och Max kompis G bege sig till Rögle dammar för isfiske...Max har nog varit mest orolig för att G inte har några isdubbar....vi visste att vi had etre par..men hittade inte mer än två..som Max letade....han skulle hitta det sista paret. Annars hade han en reservplan, han skulle själv tillverka ett par dubbar till G....jag blir sååå varm i mamma hjärtat när de är så omtänksamma.

Jag säljer ju änglar till förmån för barncancerföreningen södra...har skrivit om det innan. Nu har Luleå kommun gjort en isängel som ser precis likadan ut som de änglar Anette och Karin tillverkar....

http://www.kuriren.nu/nyheter/default.aspx?articleid=5739854

gå in här och läs..helt fantastiskt!!

Nog skrivit om IS!! JAg vill ha vår...inte mer snö!! Men våren lär nog vänta ....såå vad gör man..jo tar in våren själv...





Kungsliljan ska snart slå ut






och kom ihåg en sak...





Kram



Kommentarer

Postat av: Agneta

Publicerad 2011-01-28 20:50:33

vilket härligt initiativ med isängeln, man blir verkligen varm i hjärtat!

Japp, fram med lite vår nu!!

kram

Postat av: Peo

Publicerad 2011-03-01 21:58:45

Jag har isdubbar och ispik om ni vill låna när ni ska fiska.

Ha det!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela