bambu och betong

Vad kul att just du tittar in ....här skriver jag om trädgård, livet, vardag, glädje, familj, betong. Lämna gärna en liten hälsning i gästboken..det blir jag glad av

Jag längtar

Publicerad 2011-02-13 00:26:21 i njut av livet,

Jag är tillbaka, jag har återvänt.....fy fanken säger jag bara...det jag skrev om i förra inlägget, att jag mådde bättre, skulle jag ALDRIG varken ha sagt eller skrivit.
FÖR....jag blev rejält sjuk ( alltså inte dödssjuk..allt är ju realtivt) natten mellan tisdag och onsdag.
 Fy, fy , fy...fick inte behålla något alls, inte ens en pytteliten tesked med vatten. Allt kom upp...
Tillslut tog jag en gammal bäddmadrass och bäddade på toaletten. Ropade på min man, Henrik, att han skulle hjälpa mig....ja ja jag vet.. vad skulle han hjälpa mig med?? Hämta nytt vatten, fråga hur det var med mig, hålla mig för pannan...det hade jag varit otroligt nöjd med...MEN MEN MEN..jag hörde Henrik gå upp, NU hjälper han mig tänkte jag...

TROR NI PÅ TOMTEN??

 Det gjorde jag för en kort sekund där inne på toagolvet....men inte nu längre. FÖR det enda Henrik skulle göra var att gå upp, öppna byrålådan och hämta sina öronproppar...SÅ ingen tycka synd om sin fru känsla där inte.

Ett tag tänkte jag..

HOPPAS DU FÅR VINTERKRÄKSJUKAN DÅ SKA INTE JAG HJÄLPA DIG!!!

Fast den tanken har gått över nu kan jag säga..
Nog traggat om detta....Henrik ahr såå många andra bra sidor som, sån tur va överväger.


Idag har det varit fantastiskt väder här nere i Skåne, klarblå himmel och SOL. Vi packade hundarna i bilen och begav oss till ett liten, liten fiskeby som heter Vikhög...där är såå fint..underbara hus.
Jag hade väldigt gärna velat bo lite mer ute på landet, fast det tror inte min man att jag hade orkat, jag är rättså social, lite mörkrädd...så det klingar kasnke dåligt då med landet.


Jag längtar verkligen till våren nu, vill kunna sitta ute och fika, kunna se allt som spirar i trädgården. Jag ser inte en enda snödroppe eller vintergäck i min trädgård. Men jag har för mig att jag satte ner massor med lökar...fast det gjorde jag kanske aldrig.

Hade varit så härligt att få åka bort en vecka till något varmt land..men varken tiden, pengarna eller semesterdagar finns. jag ahr två tentor framför mig nu i mars..så då blir det svårt.
Jag får njuta av bilderna från förra året när mamam bjöd oss till Cypern istället och minnas mig bort.







Ha det nu så bra...

kram

Susanne





Kommentarer

Postat av: Cornelia - Mitt Hem & Min Trädgård

Publicerad 2011-02-17 09:41:32

Vinterkräksjukan e det värsta som finns! Det känns som kroppen ska vändas ut o in o efteråt e man helt utslagen. Jag drabbas alltid varje vinter och blir jättedålig så jag har utvecklat en riktig panik för att få det igen. Vissa perioder känner jag efter hela tiden och har svårt för att somna på kvällen för jag e rädd för o bli dålig. Om någon har varit sjuk håller jag mig långt borta i flera dagar efter så att jag inte riskeras o smittas.



Skönt att du e bra igen, man blir ju alltid det fast det absolut inte känns så när man e mitt uppe i det :)

Postat av: cecce

Publicerad 2011-02-17 21:15:57

Hej!

Det är så roligt när "smygläsare" ger sig till känna:-)

Tack för dina råd angående simskolan. I ärlighetens namn har jag tänkt den tanken också...att hon skulle få slippa och att vi väntar ett år eller så. Vi får se. Nästa gång tar jag med mej baddräkten och hoppar i jag med så får vi se hur det går.

Hon är väldigt obekväm i nya situationer och känner sig inte trygg med fröknarna eller de andra barnen som hon inte känner. Det handlar mer om det än att hon är rädd för vatten.



Stackars dej som varit så sjuk. Vinterkräksjukan är vidrig!!



Var i skåne bor du??



Kram/C

Postat av: cecce

Publicerad 2011-02-18 17:23:59

Va? Bor du också i B? Vad kul! Då kanske vi springer på varandra en vacker dag:-)

Hoppas du mår bättre och får en fin fredagskväll!



Kram

Postat av: Susihus

Publicerad 2011-02-21 20:13:26

Fy så hemskt med vinterkräksjukan! Hoppas att du mår bättre nu.

Kram på dig

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela