bambu och betong

Vad kul att just du tittar in ....här skriver jag om trädgård, livet, vardag, glädje, familj, betong. Lämna gärna en liten hälsning i gästboken..det blir jag glad av

Mina dagar

Publicerad 2011-08-20 19:59:23 i njut av livet,

´Semestern är slut och jobbet har börjat.....känns precis som varje sommar att semestern varit för kort. MEN jag ahr tur och trivs väldigt bra på mitt jobb så det känns ändå helt okej att vara på G igen.

Jag har tagit en del bilder med min mobil och nu är det verkligen dags att ladda över dom till datorn...och så att Ni kan få se dom också vill säga..
När jag har varit inne på andra bloggar så har de visat lite bilder från sin färdtilljobbet.....här är min:

Morgonen börjar egentligen redan 05.55 när klockan ringer och det är dags att dra på sig walkingkläderna.....doggsen ska ut. Jag brukar gå ca 1 timme och det allra bästa är att det oftast är någon väninna som brukar följa med.

Sen blir det snabbdusch, frukost och "girran" cykeln alltså) till jobb




dessa två vill så gärna följa med....



cykelvägen ligger helt öde..verkar bara vara jag som är vaken



lekplatsen är öde..nog för tidigt ..



märkliga fotspår....hmm



färden går förbi små fina hus




...böljande fält...



och  tillslut framme...


Så skönt det är att kunna cykla till jobb....slippa ta bilen....




Kommentarer

Postat av: Cornelia - Mitt Hem & Min Trädgård

Publicerad 2011-08-23 21:24:58

Ja det e lite lyxigt att kunna cykla till jobbet :) Fast jag tycker det e rätt skönt med lite miljöombyte och jobba på en annan ort, men det ska helst inte va mer än 1-2 mil o ta en sådär 15 min o köra ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela