bambu och betong

Vad kul att just du tittar in ....här skriver jag om trädgård, livet, vardag, glädje, familj, betong. Lämna gärna en liten hälsning i gästboken..det blir jag glad av

Vilken dag...

Publicerad 2011-04-09 18:22:18 i njut av livet,

Vilken underbar dag det har varit idag. jag ahr hunnit med massor. Började dagen med att gå en lång lång runda med en trevlig väninna. Vi hade väldigt givande samtal och njöt båda två lika mycket av havet, naturen och hela omgivningen runt oss.
När jag kom hem körde vi till kyrkogården för att göra rent min pappas gravsten. Pappa var en pedant och då vill vi att han ska ha det extra fint på sin lilla grav. Stenen blev hur fin som helst med lite algtvätt och gnuggande.
Sedan var det dags för att ta itu med vår trädgård. Mannen ahr verkligen inget trädgårdsintresse alls....jo visst han klipper gräsmattan men det är allt. Så det var bara för mig att ta fram sekatören och börja klippa ner....
Så mycket det blir, fick absolut inte plats i vår trädgårdstunna...och helst inte eftersom jag glömde sätta ut tunnan till förra tömningen....




Tycker min timjan ser lite väl vissen ut..har kasnke inte klarat vintern??



Sonen har gjort en egen installation....basketkorg...



Är det någon som har en aning opm vad detta är som kommer upp i mitt trädgårdsland?? Själv har jag ingen aning...


Nu ska det bli gott med lite grillmat....



Kommentarer

Postat av: Isabelle

Publicerad 2011-04-13 07:48:42

Ser ut som humle tycker jag.

Postat av: susanne

Publicerad 2011-04-13 08:23:02

Tack Isabelle...åh nej inte humle...grannen har det och det fullkommligt invarderar vår trägård..ska redan nu gå ut o dra upp detta

//Susanne

Postat av: susanne

Publicerad 2011-04-13 08:23:23

Tack Isabelle...åh nej inte humle...grannen har det och det fullkommligt invarderar vår trägård..ska redan nu gå ut o dra upp detta

//Susanne

Postat av: susihus

Publicerad 2011-04-26 21:55:14

Tyvärr har jag ingen aning vad det kan vara. Vänta lite med timjanen den brukar komma sent och vi tror alltid att den har gett upp under vintern men sen så kommer den.

Kram på dig

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela