bambu och betong

Vad kul att just du tittar in ....här skriver jag om trädgård, livet, vardag, glädje, familj, betong. Lämna gärna en liten hälsning i gästboken..det blir jag glad av

Regn, förrådsbygge, läger

Publicerad 2012-06-26 07:29:46 i njut av livet,

Äntligen så blir det av..mitt tjatande om ett extra rum ute i förådet gjorde tillslut att mannen helt plötsligt ändrade sig och "kunde tänka sig" att börja bygga...JISSES!! Det trodde jag aldrig. Men nu så är vi igång, rummet som vi ska inreda kommer bli ca 20 kvm stort och ska fungera som ett allrum. Med bäddsoffa, en extra TV...och någon träningsmaskin ( om mannen nu får bestämma alltså). Så nu byggs det trädgårdsförråd av bara farten här hemma. Alla saker som nu är i garaget, som ska bli ett rum, måste ut. Så jag ska börja sortera och sortera och kasta.....Vi har massor av saker..och nu menar jag massor..



BLIR TOTALT GALEN..hur jag än försöker ändra bilden går det inte...så ni får se den på sniskan..



Förrådet ska målas grått och om jag får bestämma ska ameringsnät sättas upp och en doftande klätterros.


Snart har jag semster, känner mig sliten och semestern kommer välbehövd. Det tar på krafterna att plugga 150% på distans ochsamtidigt jobba..MEM nu är det gjort och denna terminen ska jag bara plugga på halvfart..jisses vad jag ska ha mycket fritid.

Sonen har idag åkt på fiskeläger, förra året var han uppe i Kiruna men i år valde han Forshaga. Detta året ska han och kompisen M själv ta tåget upp. Detta innebär byte 2 gånger...han var lite nervös igår..rädd att missa tågen och komma på fel perrong. MEN han kommer klara det galant..det är jag säker på.


Trädgårdens sommarblommor som jag köpte på bloggrundan har verkligen växt till sig, allra helst den cerisa petunian. Den ska jag absolut köpa nästa år..29 kr för en planta..och som den har växt..





Blir snart galen..varför vill inte bilderna komma på rätt håll, när de ligger rätt i mappen?? Någon klok vet säkert..


Nu så har jag två gnälliga hundar vid mina fötter, de vill gå på sin dagliga timmesrunda..

ha det nu så bra och njut av stunden

kram sus

Kommentarer

Postat av: Ann

Publicerad 2012-06-26 09:49:09

Visst är det jobbigt att sortera bråte, men det är ju så in i norden skönt när man varit och slängt en massa skräp. Himla snyggt förråd ni bygger förresten. Det hade inte varit helt fel att ha ett sånt - vi samlar också på bråte i garaget :-). Ha en härlig sommar, vi kanske ses?

Kram

Ann

Postat av: Susihus

Publicerad 2012-07-11 13:38:21

Åh det låter inte så dumt med lite välbehövlig semester! njut det är du värd. Jag jobbar nästa vecka oxå. Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela