bambu och betong

Vad kul att just du tittar in ....här skriver jag om trädgård, livet, vardag, glädje, familj, betong. Lämna gärna en liten hälsning i gästboken..det blir jag glad av

På lördag är det dags

Publicerad 2010-05-31 22:01:59 i njut av livet,

På lördag ska jag ordna min tredje bloggrunda. Den allra första hade jag med Jenny K, en fantastisk tjej med ett stort hjärta. Min andra bloggrunda hade jag förra året tillsammans med Camilla. Känns så kul att Camilla och jag har lärt känna varandra genom bloggvärlden. I år har jag bloggrundan helt själv...men det går också bra.

Vi har ett fullspäckat schema...allra först är det frukost hemma hos mig, sen går vi till Anita och Svens fina trädgård här i Bjärred. Efter titten hos dom kör vi vidare mot Borgeby Kryddgård, Högs blonnor, Ulrika Marklunds trädgård, Löddeköpinge plantskola, tomatens hus och sist men inte minst gårdstånga boställe. Jag tycker det är så kul med att ordna såna här träffar...hade jag kunnat tjäna pengar på det hade jag nog kompinerat det med mitt andra jobb. Men det får bara bli en hobby....

I morgon ska min lilla hanhund Manni kastreras..stackarn...men det funkar inte att ha en tik och en hane..och eftersom Manni har en defekt och inte får gå i avel så får lotten bli hans.

Nähä nu har jag inte tid att sitta här..måste ju piffa i hemmet tills på lördag

ha det bra, var rädda om er
kram

Kommentarer

Postat av: Cornelia - Mitt Hem & Min Trädgård

Publicerad 2010-06-01 14:19:19

Ååå jag e så avis på att jag inte kan hänga med! Varför ska allt roligt krocka :-(

Jag ska tänka på er när jag vi kör hem från Ullared på lör. Efter 1 1/2 dags fullmatad shopping :-)



Du borde ha det här som yrke, du e grym på o anordna sånt :-D



Vi va på Tomatens Hus härom helgen, åt deras fantastiska tomatpaj, mums, och köpte lite tomatplantor!

Postat av: Monica

Publicerad 2010-06-01 19:52:29

Det ska bli så kul!

Postat av: Monica T.

Publicerad 2010-06-02 22:06:35

Ha, ha. Ja, ibland blir man förvånad vad man kan hitta på nätet.

Ser att du hållt i gång din blogg länge. Kul!

Arbetar du fortfarande i barnomsorgen?

Ha det bra och hoppas Manni klarar kastreringen utan större besvär.

varm kram

Monica

Postat av: Camilla

Publicerad 2010-06-06 14:07:10

Tack för igår.. det var så härligt att träffa alla och så inspirerande!



Visst är det underbart att vi fann varandra genom nätet.. men på den tiden var det ju genom camillasgarden... gamla goda hemsidetiden :)



KRAM

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela