bambu och betong

Vad kul att just du tittar in ....här skriver jag om trädgård, livet, vardag, glädje, familj, betong. Lämna gärna en liten hälsning i gästboken..det blir jag glad av

Tusen trädgårdar

Publicerad 2010-07-31 19:14:40 i njut av livet,

Nästa söndag är det dax för Tusen trädgårdar. Det är riksförbundet Svensk Trädgård tillsammans med Trädgårdsriketsom bjuder in till Tusen Trädgårdar söndagen den 8 augusti 2010. De vill ställa trädgården i fokus och skapa en dag då inspiration och kunskap kan delas av oss alla som är intresserade av just trädgårdar. Först hade jag anmält min/vår lilla träd men efter att ha kommit hem från en veckas semester fick jag avregistrera mig...som vår gräsmatta såg/ser ut. Mannen tycker vi ska köpa färdig gräsmatta och bara rulla ut...vi får väl se. Om sanningen ska fram var inte bara gräsmattan som gjorde att jag inte vill vara med. Jag kom på att om jag ska ha öppen trädgård kan jag ju inte gå på någon visning själv...kanske ego men då får det vara det.
Jag och min  kusin J har gått igenom listan och har nu sett ut ett antal trädgårdar vi vill besöka. En som jag verkligen är spänd på att se är Annas fina trädgård. Hon bor i ett liknande hus som oss och har fått sin trädgård så fin....gå in  på hennes blogg och titta, ni kommer också vilja besöka henne nästa söndag, tror jag. Här är hennes adress:
http://godastunder-tokigaideer.blogspot.com/




Bilderna är från Annas blogg:http://godastunder-tokigaideer.blogspot.com/

Just nu känns det som om jag har stiltje i min inspiration gällande hem, trädgård och inredning...har inte fixat så där väldigt mycket i sommar. Men jag hoppas att Tusen Trädgårdar får mig att hitta tillbaka till det jag egentligen brinner för igen.
Ha en bra helg
var rädda om er
kram S



Kommentarer

Postat av: Sus i Hus

Publicerad 2010-08-02 10:25:04

Jag är så sugen på att åka runt och titta på trädgårdar nästa söndag. Hoppas att man kan ta ut någon karta och fara runt, det blir nog i Skånetrakten, vi kanske ses. Må gott

Postat av: Cornelia - Mitt Hem & Min Trädgård

Publicerad 2010-08-02 21:30:16

Jag har oxå läst om "tusen trädgårdar" men precis som du så har jag inte haft så mycket trädgårdsinspiration i år. Men som du säger, det kan man ju kanske få om man åker runt o tittar hos andra :)

Postat av: Åsa

Publicerad 2010-08-05 23:51:48

Hej! Du finns fortfarande med i 1000 Trädgårdars listor! Jag hittade dig där idag. Risk för besök på söndag, alltså...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela