bambu och betong

Vad kul att just du tittar in ....här skriver jag om trädgård, livet, vardag, glädje, familj, betong. Lämna gärna en liten hälsning i gästboken..det blir jag glad av

Grillväder

Publicerad 2009-11-30 18:11:01 i inredning,

Idag har sonen haft studiedag, ha nsov länge och har sedan fixat med sin cykel....inne i vårt vardagsrum....Hm

När jag slutade jobba så åkte vi tillsammans till Center Syd. Max behövde ett par nya jeans och jag skulle fixa lite julklappar.
Som Ni läste i några inlägg längre ner ville jag så gärna ha en eldkorg....och idag köpte jag en. Det blev ingen Röshult utan en annan modell från Svenska Hem.
Max och jag körde sen in på Bauhaus för att handla ved.....när vi står och lastar in 4 säckar ved i bilen är det en äldre dam som tittar på mig och säger: "Det är karlgöra att lyfta ved, var är din man?" Ja vad säger man? Helt spontant svarade jag:"Min man är på jobbet och detta klarar vi alldeles utmätkt själva"...

Direkt när vi kom hem så började Maxen( som är precis som sin mamma en liten pyroman) att fixa med eldkorgen...nu har vi grillat korv och myst där ute..



Igår var ju jag och Helen...och lilla Agnes på en tripp. Vi var bla på Händiga Händer och hade julmys. Jag köpte en del saker bla 3 fina ljuslyktor...Henrik undrade om jag inte hade tillräckligt med ljuslyktor hemma, det kan tänkas att jag har MEn inga såna här...


På händiga Händer köpte jag också en ljusbricka och 4 ljussiffror...


Kom inte ihåg om jag har visat dom fina ljusstakarna jag köpte när jag hade inredningspartyt med Zelected by House...skulla jag nu ha visat dom innan så får Ni se dom i repis igen

Kan Ni tänka Er t.o.m mannen tycker att det var ett bra köp...


För presentkortet på Cervera som jag fick när jag fyllde år köpte jag detta fat, har länge velat ha ett men varit för snål...



Nu ska jag och mannen njuta av lite BLOSSA Apelsin glögg, ja det är lättvinsglögg...jag gillar absolut inte starkvinsglögg...inget för mig alls..

Kommentarer

Postat av: Jayne

Publicerad 2009-11-30 19:30:30

Man kan aldrig ha för mycket ljus...så... Jättefina ljuslyktor...

Eldkorgen var också superfin...kanske man får ta och köpa en sån..... skön att ha sen på sommarkvällar...

Skönt med studiedagar! Borde vara såna oftare.

Postat av: samantha persson

Publicerad 2009-11-30 20:53:39

Hej Susanne!

Vad fint du har gjort det med alla fina ljusstakar!

Jag har också länge velat ha en vedkorg, det är så MYSIGT!

Sanne bjöd på en fantastiskt god glögg i fredags...med chokladsmak...rekommenderas varmt!

Kram samantha

Postat av: Cornelia - Mitt Hem & Min Trädgård

Publicerad 2009-11-30 23:16:10

Så mycket fint du har köpt! Klart man behöver fler ljuslyktor, det gör man väl alltid ;-)

Härligt med eldkorgen oxå , e sugen på en sån själv oxå :-)

Postat av: Helen

Publicerad 2009-12-01 19:32:59

Det var mig en snygg eldkorg, kan man få sig en korvaslarv när man kommer nästa gång tro?

Postat av: Susanne F

Publicerad 2009-12-02 07:47:05

Helen: Korven ligger redo i kylen..och borden från grannen står redo i rummet...

//susanne

Postat av: Camilla

Publicerad 2009-12-03 08:41:40

Supermysig eldkorg, den passar perfekt till den runda "eld"kulan du hade framför huset innan... eller minns jag fel!



Jättefint!!

Postat av: Sus i Hus

Publicerad 2009-12-06 10:05:10

Åh va härlgit med eldkorg, vi har pratat om det länge men aldrig kommit till skott att köpa en. Vilka fina ljusstakar och lyktor du har köpt. Ha en härlig adventshelg. KRAM

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela