bambu och betong

Vad kul att just du tittar in ....här skriver jag om trädgård, livet, vardag, glädje, familj, betong. Lämna gärna en liten hälsning i gästboken..det blir jag glad av

SOL

Publicerad 2009-06-26 08:07:36 i Trädgård,

Efter att ha legat sjuk hela veckan är jag idag på bättringsvägen, vilken envis förkylning......

Jag var ute och tog lite bilder i morse, jag njuter verkligen av att gå runt i vår lilla trädgård och se hur all grönska tar fart.

Kommer NI ihåg mitt olivträd som jag trodde hade dött. Men det hade det inte alls, vilken tur att jag inte kastade det. Jag klippte ner allt som var dött och nu så kommer det gröna blad igen.
Jag är ju inte den personen som har så där väldigt bra tålamod, men ibland så kan även jag vänta.

Min Vår klematis "summer snow" växer så det knakar, lika mycket inne  hos grannen som hos oss. Men vår granne är väldigt glad för det, hon behövde något som växte på planket....

Inte lika kul tycker vi att humlen som vår andra granne har i sin trädgård är, den fullkommligt tar över på vår sida. Jag klipper och gräver upp humleskott, men icke att den vill försvinna.

Jag väntar och väntar att denna orkide( stavas säkert inte så) ska slå ut. Jag fick denna blomma för två år sen, tror jag ,och den har blommat oavbrutet.

Nu till något helt annat, jag behöver hjälp med att hitta en snygg tv bänk, gärna i stil med denna......

Är det någon som har byggt en själv? har läst att det är många som har gjort det av IKEA skåp...men jag behöver tips

Nä nu ska jag göra mig klar för jobb, idag ska jag inte vara i barngrupp, utan jag ska fixa lite annat som behövs.....får passa på nu när vi är lite barn och mycket personal.
I helgen blir det 40 års fest, vi hoppas på sol, för vi ska sitta ute i partytält...men kul ska det bli.....

Kommentarer

Postat av: Linda

Publicerad 2009-06-26 09:53:39

Humle rev vi bort första sommaren i huset, jösses vad den spred sig.

Ha en bra dag!

//Linda

Postat av: jayne

Publicerad 2009-07-05 10:14:46

hej på dej

Hoppas du är helt kry nu!

Jag har semester från och med imorgon..ahhhh...du då????? Kram på dej och hoppas att allt är bra

Postat av: Terese

Publicerad 2010-06-01 21:07:50

Ditt inlägg är snart 1 år gammalt och du har säkerligen redan införskaffat en tv-bänk. Om inte så är mitt tips att kolla in IKEA:s Bestå i vitt. Vi har den och är supernöjd, dels för att fronterna i mitten fäller man nedåt, dvs det är inga lådor som du drar ut. Detta gör att du kan ha frontmatad dvd etc. Lycka till! //Terese

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela