bambu och betong

Vad kul att just du tittar in ....här skriver jag om trädgård, livet, vardag, glädje, familj, betong. Lämna gärna en liten hälsning i gästboken..det blir jag glad av

snart klart...eller ??

Publicerad 2011-09-16 08:49:38 i njut av livet,

Det känns som mycket nu, mycket på jobb, mycket hemma, mycket i skolan.....MEN det är ju ingen idé alls att stressa upp sig, eller hur? Allt blir bara tio gånger värre om stressen dessutom skulle få fäste.

I mitt jobb, på en småbarnsavdelning på en förskola blir jag ytterst sällan stressad, händer nästan aldrig...MEN däremot HEMMA...DÅ....när jag ser:

* tvätthögarna som bara växer
*dammråttorna som dansar fram
*hundar som måste ut
*pluggandet som måste göras
* mat som måste lagas
*disk som måste tas
* och dessutotm försöka vara en bra fru och en glad mamma


DET är då som jag kan bli SUR, TRADIG och allmänt PESTIG...jag märker det själv och vet om det...
Nu är det ju inte så att jag lever ensam, min man, Henrik gör fantastiskt mycket hemma, men ansvaret ligger liksom ändå på kvinnan på något sätt....eller har jag fel, kan det vara så att det är JAG ( fast jag ahr svårt att tro det hihi) som inte tillåter någon att ta över?? För tänk om det inte blir på mitt sätt då??


Ja ja nog om detta..hade inte alls täntk blogga om det som jag precis har skrivit om....

JAg ahde ju tänkt visa er lite bilder från våra nya fönster...
SÅÅÅ bra det blev....vi är sååå nöjda att vi valde höga fönster...eller vad tycker NI??









Nu inväntar vi bara plåtslagaren...och sen målning av vardagsrummet...och sen lite extra piff...SEN , SEN är det nog KLART


Ha nu en bra helg

kram

Kommentarer

Postat av: Pernilla

Publicerad 2011-09-16 15:47:36

Och du är min väninna. Vad glad jag blev när du snabbt tittade inom och pratade lite.

Postat av: Susihus

Publicerad 2011-09-19 20:24:04

Så fint det blir! Ha en go kväll

Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela