bambu och betong

Vad kul att just du tittar in ....här skriver jag om trädgård, livet, vardag, glädje, familj, betong. Lämna gärna en liten hälsning i gästboken..det blir jag glad av

Betongprojekt

Publicerad 2011-10-09 18:49:22 i njut av livet,

Förra söndagen hade jag och en väninna H anmält oss till Marie, som har butiken Händiga Händer, och hennes betonggjutningskus. Jag hade inte riktigt koll på vad jag skulle gjuta. Bänkar visste jag att man kunde få göra där, men jag har liksom inte plats för en i min trädgård...så det blev det inte.
Marie kom med många förslag och tillslut bestämde jag mig för en ljusstake som jag kan ha stående i ett av våra nya fönster...

OCH idag, söndag, var det dags att hämta hem alla sakerna...jo för jag gjöt lite mer...små hjärtan, små ljuslyktor...MEN mest spänd var jag på min avlånga ljusstake....SÅÅÅ nöjd jag blev..den blev jättefin...



Här är formen......





Betongen och ljushållarna är i


OCH NU!!! RESULTATET.....TADA!!!









Kommentarer

Postat av: Cornelia - Mitt Hem & Min Trädgård

Publicerad 2011-10-12 22:57:18

Du kunde ju gjort en skiva till mitt symaskinsunderrede ;)



Ljusstaken blev superfin! Jag skulle också behövt gå en sån där kurs, jag tycker det e så meckigt med den där betonggjutningen, köpa virke och bygga ramar, hitta lämplig formar, blanda geggig betong osv. MEn fint blir det!

Postat av: Susihus

Publicerad 2011-10-13 20:50:39

Supersnyggt och passade perfekt där!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela