bambu och betong

Vad kul att just du tittar in ....här skriver jag om trädgård, livet, vardag, glädje, familj, betong. Lämna gärna en liten hälsning i gästboken..det blir jag glad av

Fantastisk och underbar dag

Publicerad 2010-05-21 22:15:42 i njut av livet,

Idag slutade jag tidigt och direkt efter jobb körde jag till Högs blommor. Jag har aldrig handlat sommarblommor till mina utekrukor innan men i år tänkte jag göra det. Nu lät det som om jag inte har haft något i mina krukor innan, men så är naturligtvis inte fallet...utan det jag har haft är perenna växter. MEN som sagt i år tänkte jag göra något annat. Efter att ha fått ett tips av min kära kollega Maria att Högs blommor har bra och prisvärda sommarblommor styrde jag kosan dit. Så många härliga blommor där fanns och billigt...jag köpte många olika sommarblommor och allt som allt fick jag betala 400 kronor.
När jag körde därifrån ringde kära sonen han ville in till Lund och kolla i fiskeaffären...ja varför inte...
Så jag hämtade upp honom hemma körde in till Lund och gick och tittade i de affärer som han ville. Vi hade så mysigt...
Inte sämre blev det att vi avslutade hela vår "utflykt" med ett besök på Lunds godaste falafelställe...nämligen "Hålet i väggen"

När jag kom hem började planeringen och planteringen...vilka blommor skulle vara i vilka krukor. Jag hade i och för sig tänkt till lite grann när jag var och handlade men man kan ju alltid ändra sig.






Ser Ni alla dom små självsådda penseérna....jag har inte hjärta att ta bort dom






Denna lila blomman tyckte jag var väldigt fin...helt olik min tidigare smak och stil. Men jag börjar tröttna på den strama och avskalade stilen.....

När jag som bäst höll på att plantera ut mina blommor kom min kära kollega på besök...när jag var på semester hade hon bjudit de andra på jobbet på goda kakor. Hon ville naturligtvis att jag också skulle få..TACK goa A för de mycket goda kakorna.



Naturligtvis hade A gjort en till Max och en till Henrik också. Min mamma var hos oss när A kom...så A gick hem till sig och gjorde en till mamma också. jag blir alldeles varm i hjärtat av såna människor.


Jag har en gammal "äggakorg" som jag har haft taklökar i. Men de har inte klarat av vintern så de var bara att kasta. Min mamma kom med världens idé....hon tipsade mig om att jag bara kunde ha fina stenar i korgen istället.



Nu blev det inte bara stenar utan lite hjätran och snäckor fick också plats.


Mitt vattenbad från Löddeköpinge plantskola fick åka ut från vinterförvaringen...ska nog bättra på det med lite ny svart färg. Det bästa är att man kan köpa flaskor med svart färg på plantskolan. Den är så matt och snygg....gillar stuket på stilen det blir när man målar med den.





Jag köpte ju för ett tag sen ett jeansträdgårdsförkläde....alltså vilken super bra sak...
Bara att dra på sig förklädet ovanpå sina vanliga brallor....tänkt att jag klarade att hålla mina byxor rena under hela planteringstiden.





Imorgon ska mannen tävla och jag ska bara vara...


Ha en bra helg
Kram

Sus

Kommentarer

Postat av: Nettan

Publicerad 2010-05-24 13:21:15

...som vanligt fina kreationer när du varit i farten, imponerande pris 400 kr det var billigt. Konstaterar också över alla dina fantastiska vänner du har som kommer med bakelser och är osjälviska på alla olika sätt. Glad jag är din vän även om jag inte har ovanstående kvalifikationer... kram kram

Postat av: pysseliten

Publicerad 2010-05-24 20:08:36

Så mycket fina blomster du fixat till :) Och kakorna ser så fina ut nästan för fina att äta :)

Postat av: Susihus

Publicerad 2010-05-25 20:39:20

Så mycket fina blommor du fick med dig och snyggt komponerat. Ha en härlig dag

Kram på dig

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela