bambu och betong

Vad kul att just du tittar in ....här skriver jag om trädgård, livet, vardag, glädje, familj, betong. Lämna gärna en liten hälsning i gästboken..det blir jag glad av

Går sakta

Publicerad 2010-03-24 18:55:45 i njut av livet,

Känner mig lite frustrerad..tycker vår lilla mini renovering tar alldeles för lång tid.
Det jag vill göra är inte sådär värst mycket, men det ska ju göras, tycker jag, men mannen verkar inte tycka det.
Sonen ska byta rum, det innebär att vi måste måla om hans "gamla" rum ( eftersom jag har skrivt hans namn med graffittistil på väggen), måla om vårt "Albert och Herbert rum...( Komemr Ni ihåg den TV-serien?) Rummet kallas så för där är allmänt rörigt och tråkigt...

Jag har själv lite svårt att måla om tak och väggar, mina stackars händer orkar inte med något sånt
Inhandla någon form av förvaring och en bäddsoffa behövs också göras.
Jag hade gärna velat börja NU att fixa...men jag har inte min kära man med mig på tåget. Mannen laddar just nu för säsongens cykeltävlingar och tycker att allt annat  ligger långt ner på listan..

Jag är ju lite av den otåliga sorten, vill gärna ha fixat allt NU..men jag får väl sluta vara så "hied"...

Nu ska jag dricka kaffe med min kära man, inga kakor för min del...har inte ätit något sött på länge och vågen den rör sig ständigt neråt..


Kommentarer

Postat av: Cornelia - Mitt Hem & Min Trädgård

Publicerad 2010-03-24 22:45:42

Känner igen dilemmat! Det e mycket enklare o roligare när man e ifas på vad man vill göra :-)

Postat av: Camilla

Publicerad 2010-03-29 08:57:41

Grattis till vågminskningen!!

O ja.. kommer ihåh Albert & Herbert :)



Man skulle haft en personlig snickare, som i alla inrednigsprogrammen, som gör allt man säger! Då hade man själv kunnat komma med egna lösningar som bygges på plats av proffs! SVårt det där när man vill börja NU o sen händer inget!! Men men.. ni har en plan o det kommer bli klart nån gång :) Det är det viktigaste :) Vi hörs!!

Postat av: Home of Nina

Publicerad 2010-04-01 10:25:57

Känner så igen mig. Jag är ochså den otåliga sorten. Men jag har verkligen fått tänka till för kroppen har börjat säga till! Rom byggdes inte på en dag... eller hur? Ha en riktigt härlig Glad Påsk Susanne! Kram Nina

Postat av: Erlingdaniela

Publicerad 2011-03-24 15:13:09

Great site, keep up the good work

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela