bambu och betong

Vad kul att just du tittar in ....här skriver jag om trädgård, livet, vardag, glädje, familj, betong. Lämna gärna en liten hälsning i gästboken..det blir jag glad av

semester

Publicerad 2010-07-25 10:06:08 i njut av livet,

Jag är nu inne på min 4:e semestervecka av 5....fast jag tycker om mitt jobb och gärna jobbar, känns det som om denna semesterperiod har gått för snabbt.


Trädgården ser helt bedrövlig ut, gräsmattan är helt brunbränd, vissa blommor är mer döda än levande, mitt kära olivträd har åkt ner i trädgårdstunnan...heldött....MEN förutom att allt har tagit stryk av denna värme som vi har haft har jag njutit. Det är så mysigt att kunna sitta ute på kvällarna , äta sin frukost i strålande solsken....gillar verkligen fint väder.

Jag fick tips om ett märke som jag aldrig hade hört talas om innan...Pip Studio drivs av en holländsk designer som kallas Pip men som egentligen heter Catharina. Hennes formkänsla är nästintill perfekt och därtill lägger hon en dekor som sprudlar av skaparlust. Hennes fingertoppskänsla i detaljer är helt oslagbar. En blandning mellan folklore, kitsch och gammaldags porslinsrosor. Väldigt mycket fint..många saker jag hade velat ha.







Sakerna har jag hittat på nätet på sidan: http://www.broarne.se/butik/index.php En affär som har väldigt mycket fina saker...hade kunnat handla hur mycket som helst. Men just nu är det titta som gäller.



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela