bambu och betong

Vad kul att just du tittar in ....här skriver jag om trädgård, livet, vardag, glädje, familj, betong. Lämna gärna en liten hälsning i gästboken..det blir jag glad av

Vad ska vi äta??

Publicerad 2010-01-31 16:55:04 i njut av livet,

I vår familj är den ständiga frågan "Vad ska vi äta till middag?". Usch jag tycker inte alls det är så lätt att komma på. Min väninna Pernilla och hennes familj är så flitiga, de gör matslista varje söndag och handlar efter den.....Jag har tänkt att vi skulle göra likadant..vi har försökt många gånger, men matlistan håller några veckor sen är vi tillbaka i samma spår igen...
Idag hade vi iallafall tänkt att vi, eller läs jag, att vi skulle ha något med kycklingfile. Max bad "Snälla mamma inget från thailand". Max menar wok med nudlar...en favorit hos Henrik och mig.
Idag gick jag istället in på nätet och sökte efter Kycklingfile med pasta, hittade då en jättebra sida http://minmatblogg.blogspot.com  Många  bra tips på god mat...
Idag blir det:


Pasta med kyckling och spenat
ca 6 port

6 port fullkornspasta (eller vanlig), t ex tagliatelle
3-4 stora kycklingfiléer
250 g fryst bladspenat
8-10 marinerade soltorkade tomater
2 vitlöksklyftor
salt och peppar
2 pkt havregrädde

Koka pastan enligt anvisningarna på paketet. Tina spenaten och krama noga ur vattnet. Skär kycklingen i små bitar. Grovstrimla tomater och spenat. Bryn kycklingen i en stekpanna. Rör ned tomater, spenat, grädde och pressad vitlök.
Låt koka ihop några minuter. Smaka av medsalt och peppar. Servera såsen med pastan

Kommentarer

Postat av: Helen

Publicerad 2010-02-01 09:53:51

Ser supergott ut

Postat av: Jayne

Publicerad 2010-02-03 08:37:04

Jag är som din väninna , numera, Jag har gjort som du innan..provat och fallit. Men nu, sedan en tid innan jul, så funkar det! Men jag har alltid ngt annat extra hemma... kanske pizzaingredienser, korv, makaroner.. OM ngt skulle hända.

Men det känns underbart skönt att göra så här. Befriande måste jag säga, alla kan läsa vad det är för mat och allt finns hemma.

PROVA igen... :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela