bambu och betong

Vad kul att just du tittar in ....här skriver jag om trädgård, livet, vardag, glädje, familj, betong. Lämna gärna en liten hälsning i gästboken..det blir jag glad av

Inventera året

Publicerad 2010-12-19 19:07:28 i njut av livet,

Jag får mail då och då från Lotta Bengtsson som har företaget FlowPartner. I mailet ger Lotta mig lite tänkvärda tips och tankar. Ja nu är det ju inte så att det är ett personligt mail som Lotta skickar till bara mig, utan jag har prenumererat på denna tjänst via hennes hemsida.

I det senaste mailet stod det att man skulle tänka efter hur året har varit....kan nog vara bra..jag komemr knappt ihåg..men ska försöka...

Januari: En månad som präglades av sjukdom..min värk blev helt plötsligt sämre och jag fick börja ta kortison...
Började också gå på meditation...oj så svårt att sitta still så länge och dessutom vara tyst.

Februari: Ett spadtag togs i virvlande snöväder för sonens nya skola....äntligen. Värken blev bättre i början av februari, men sen så fick jag börja med kortison igen

Mars: Började på afrodans..så roligt att skaka rumpan...

April: Sonen praoade(heter det så) på Fiskekompaniet i Lund....han trivdes som fisken i vattnet...
Vi var på 40 årsfest i Halmstad. Svägerskan fyllde år...vilken god mat vi blev bjudna på

Maj:Var på Cypern i en hel vecka. Mamma fyllde 65 år...hon bjöd oss dit..TACK!!! Så skönt med värme, precis vad min kropp behövde

Juni: Hade bloggrunda, blev lyckat...Midsommarafton som firades med våra goa vänner..familjen Neborgs

Juli: Var på Gotland, en helt fantastisk ö..hade gärna åkt dit igen..

Augusti: Underbara Jenny kom och tog fantastiska bilder av min älskade familj...och av mig...Hade en mysig kick-off med jobb i haväng. Var på bröllop där det sjöngs så makalöst vackert...nästan så jag kände att jag ville gifta om mig...med samma man som jag är gift med nu...Började på lärarhögskolan i Malmö...

September:Var i skolan två dagar..trivs så bra med att plugga..och med att jobba på mitt jobb.Var i Halmstad för att fira min bror som fyllde 45 år...Åt väldigt väldigt god mat...

Oktober: Max fyllde 13 år...min lille plutt...Började på yoga..inte min grej alls. Var ute med powerwalkarmammorna på bryggan och åt god mat.... var i Älmhult hos våra sjukhuskompisar Nicke och Nettan.

November: Jag fyllde år...hade soppkalas...Lämnade in min uppgift på skolan..Hade julbloggrunda i total snöstorm...många många trevliga nya vänner jag träffade där..TACK alla som var med.

December: en månad som faktiskt inte är slut...men en månad där jag bara har varit..har försökt att träna mig i mindfullness...inte lätt men träning ger färdighet...

Ja det var mitt år..hur har ditt år varit??





Kommentarer

Postat av: Susihus

Publicerad 2010-12-23 09:33:45

Vilken härlig resumé du har gjort. Jag tittar in för att önska dig en helt underbart skön julhelg. Kram på dig

Postat av: Annette

Publicerad 2010-12-28 22:40:27

Du får mig att fundera! Tack - nu ska jag summera mitt år - det blir ett år det!

Kram på dig!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela