bambu och betong

Vad kul att just du tittar in ....här skriver jag om trädgård, livet, vardag, glädje, familj, betong. Lämna gärna en liten hälsning i gästboken..det blir jag glad av

Glasögon för alltid

Publicerad 2010-12-29 07:52:03 i njut av livet,

Jag fick mina första glasögon när jag var 4 år....skelade en hel del så jag hade lapp för vänster öga, för att träna upp mitt skelande högra öga.....Jag var ett barn som ofta slog i sönder mina brillor....kommer ihåg att pappa satt vid köksbordet och försökte laga dom, det gick oftast. När jag var runt 16-17 år ville jag inte ha glasögon mer...vad gör man då? Tar av dom såklart...så det gjorde jag....klarade mig riktigt bra...men men men....glasögon fick jag skaffa för ca 4 år sen...gick inte mer..texten blev suddigare o suddigare..så nu har jag ahft glasögon sen dess. En hel del olika bågar har jag haft, andra mer lyckade och några mindre lyckade. De jag trivs allta bäst med har jag betällt på nätet för 400 kr...de jag trivs allra minst i har jag gett lite mer pengar för..
Igår var det dags för mig att prova ut LINSER....verkar så smidigt tycker jag.

 
Inga glasögon som är i vägen, inget som immar igen eller blir prickigt av all regn eller snö som kommer uppifrån. Så kl 11 var jag hos SYNSAM på center syd. Fick träffa en väldigt bra optiker och allt gick hur bra som helst. Det var kanske inte det allra lättaste att sätta i linserna, men träning ger färdighet. Linserna åkte ut efter ett par timmar...kändes inte bra. Skavde och sved i ögonen.....Hmmm...
Idag när jag vaknade mår mina stackars ögon inte alls bra, röda, irriterade och så torra...idag blir det inga linser i allafall. Vet inte vad jag ska säga, förstår ju att det är för tidigt att egentligen säga något alls, men jag ahr hellre glasögon än må såhår i mina ögon...TYPISKT!!!




Kommentarer

Postat av: Cornelia - Mitt Hem & Min Trädgård

Publicerad 2010-12-30 23:59:35

Det låter nästan som jag! :) Fick mina första briller när jag va 7, och det va många som gick i sönder där med. KOmmer inte ihåg när jag slutade använda dem men jag har inte haft glasögon permanent på många år. Har dem till och från vid datorn, när jag kör bli när det e mörkt och på bio. Skulle behöva ha dem hela tiden men tycker det e så fruktansvärt obekvämt!

Har sagt i flera år att jag ska gå o prova linser men blir aldrig färdig till det. Kanske blir det nästa år, vem vet :)



Hoppas dina ögon vänjer sig!



Gott nytt år på dig!

Postat av: Cornelia - Mitt Hem & Min Trädgård

Publicerad 2010-12-31 00:00:31

Det låter nästan som jag! :) Fick mina första briller när jag va 7, och det va många som gick i sönder där med. KOmmer inte ihåg när jag slutade använda dem men jag har inte haft glasögon permanent på många år. Har dem till och från vid datorn, när jag kör bli när det e mörkt och på bio. Skulle behöva ha dem hela tiden men tycker det e så fruktansvärt obekvämt!

Har sagt i flera år att jag ska gå o prova linser men blir aldrig färdig till det. Kanske blir det nästa år, vem vet :)



Hoppas dina ögon vänjer sig!



Gott nytt år på dig!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela