bambu och betong

Vad kul att just du tittar in ....här skriver jag om trädgård, livet, vardag, glädje, familj, betong. Lämna gärna en liten hälsning i gästboken..det blir jag glad av

Varmare väder

Publicerad 2010-04-29 14:33:02 i njut av livet,

Vilket skönt väder vi har här nere i Bjärred idag...
Solen strålar kanske inte från den klarblåaste himmel, men det är varmt.
I eftermiddag har jag varit ledig, har ett väldigt bra schema där jag slutar tidigt tre dagar i veckan...känns lyxigt.
Jag gick en långrunda med hunden nere vid havet, hon var inte helnöjd....just nu får inga hundar springa lösa där nere  så lilla Chassi fick finna sig i att gå kopplad. Hon går aldrig kopplad annars utan är väldigt lydig och vill helst vara där jag är.

Vårt underbara kvittenträd, som egentligen är en buske som jag stammat upp, har börjat blomma. Jag får passa på att njuta medan blommorna sitter kvar, det är en väldigt kort tid som trädet är översått med de vita juvelerna.






I år hoppas jag att det blir riktigt mycket syrenblommor/klasar på mina buskar....men det ser bra ut än så länge



I helgen ska jag bege mig ut på blomjakt...måste fixa till mina utekrukor...som de ser ut



Kommentarer

Postat av: Helen

Publicerad 2010-04-29 15:19:23

Världens sötaste lilla hund...

kram

Postat av: Susihus

Publicerad 2010-04-29 16:31:49

Så söt hon är! Ja jag ser att det behövs ett blomryck till krukorna. Jag har oxå tröttnat på mina grenar så jag hoppas kunna hitta något. Ha en go helg

Kram

Postat av: Home of Nina

Publicerad 2010-04-30 14:00:09

Sicken sötnos och sicket underbart träd! Hoppas ni får en härlig valborg! Kram Nina

Postat av: Cornelia - Mitt Hem & Min Trädgård

Publicerad 2010-05-03 22:36:06

Samma här! Det har varit dåligt fokus på blommor o krukor här i år. Måste skärpa mig! ;-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela