bambu och betong

Vad kul att just du tittar in ....här skriver jag om trädgård, livet, vardag, glädje, familj, betong. Lämna gärna en liten hälsning i gästboken..det blir jag glad av

Underbart väder

Publicerad 2010-04-25 17:39:55 i njut av livet,

Vi har tillbringat helgen i Halmstad, min kära svägerska T fyllde 40 år. I går, lördag, var vi ute och åt på en underbar restaurang. Oj vilken god mat.....Färsk vit sparris till förrätt och planka med flundra till huvudrätt Mycket gott.


Idag på eftermiddagen har jag varit ute i trädgården och klippt ner de sista perennerna och det sista gräset....
När jag skulle ansa lite på mina murgrönestolpar flög där en KOLTRAST ut från den ena...JAG GILLAR INTE FÅGLAR!!! När jag kikade in mellan bladen såg jag tre små ägg i ett fint rede. Då kan tom en fågelhatare som jag inte vara så stygg så att jag inte låter honan ruva färdigt.....så nu komemr vi ha äckliga söta små ungar i vår trädgård...








Ser Ni den lilla rädda mamman som jag råkade skrämma bort...men jag lovar ..hon flög snabbt tillbaka till sina ägg


-------------------------------------------------------------------------

Jag hade nästan glömt bort min lilla groda som jag har i elefantgräset....men nu så kom den fram. Likaså gjorde mina "pinnar" som jag har i zebragräset






Värmen är verkligen på väg....så mycket som har kommit upp i trädgården






---------------------------------------------------------------------------


Sen till en helt annan grej...
Kanske , kanske det är någon utav alla mina läsare som såååå gärna vill köpa en ny cykel.
Kanske du ska cykla vätternrundan...
DÅ har jag min man en mycket bra cykel att sälja....mannen säljer den inte för att han ska sluta cykla tyvärr
utan för att han har köpt en ny




Kommentarer

Postat av: Home of Nina

Publicerad 2010-04-26 21:32:59

Hi,hi har du blivit fågelmamma Susanne? Hoppas allt är bra med dig! Kram Nina

Postat av: Cornelia - Mitt Hem & Min Trädgård

Publicerad 2010-04-26 23:00:18

Å va häftigt! Jag har aldrig sett ett fågelbo eller fågelägg live!

Men jag förstår dig, jag tycker också att fåglar kan va läskiga om de flyger för nära.

Postat av: Jayne

Publicerad 2010-04-27 21:24:27

Härligt...superhärligt med vår och värme och TRÄDGÅRD! Någon cykeltur runt vättern tänker jag icke ta... njuter hellre i trädgården då. :)



Ha det gött... (klart vi kan ta fika en dag och snacka strunt)

Postat av: Susihus

Publicerad 2010-04-29 09:26:32

Så tjusigt rede hon har gjort där. Det blir väl mysigt för dig att ha de så nära inpå ;)

Må så gott

Kram

Postat av: Camilla

Publicerad 2010-05-01 22:05:10

Grodan är ju så fiiin!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela