bambu och betong

Vad kul att just du tittar in ....här skriver jag om trädgård, livet, vardag, glädje, familj, betong. Lämna gärna en liten hälsning i gästboken..det blir jag glad av

Vår trädgårdsträff

Publicerad 2009-09-13 21:55:27 i bloggrunda,

Vaknade tidigt igår, redan kl. 6...tror att det var för att jag var lite nervös inför trädgårdsträffen jag och Camilla hade ordnat. Många tankar gick runt i huvudet denna tidiga lördagsmorgon, tänk om inga pratade, tänk om ingen gillade de trädgårdar och affärer som vi hade planerat att vi skulle besöka...ja tankarna var många.
Det var 18 stycken personer som skulle komma, från början var vi 20 stycken, men två stycken fick tyvärr förhinder....några hade varken jag eller Camilla träffat, några var gamla kompisar sen länge...spännande!!

Dagen skulle börja med frukost här hemma hos mig klockan 9, mamma hade bakat goda morotsbullar ( tack mamma)

....men redan 8.30 kom den första gästen...min gamla barndomskamrat Pernilla...
Klockan 9 hade alla kommit och redan då märkte jag...VILKET HÄRLIGT GÄNG...alla pratade med alla...



 Bild lånad från Husnr8

Under tiden vi åt frukost fick alla gästerna ta olika tidningar som vi hade blivit sponsrade med....Camilla och jag hade funderat ut att om folk inte pratar med varandra kan de i allafall bläddra i tidningar, nu visade sig att vi hade fel, tidningarna var det knappt någon som bläddrade i då, utan folk pratade...
Kl 10 bar det iväg till Anita och Svens trädgård i Bjärred, för visning och inspiration...
De har en helt underbar trädgård och jag tror att många gick därifrån med mycket inspirationstips













En helt underbar trädgård!!!




















Efter besöket hos Anita och Sven körde vi till affären Kudde och Kandelaber i Lomma och sedan hem till "tvkändisen" Cornelias söderlägesträdgård.....det var så kul att dels träffa Cornelia men även att se deras fina trädgård "live"....när tv programmet söderläge gjorde om Cornelia och Måns trädgård delade de upp trädgården i olika rum...verkligen fint...Cornelias trädgård inspirerade mig till att köpa några perenna blommor( som jag inte minns namnet på just nu) vid nästa stopp Löddeköpinge plantskola


             Corneila står och berättar om Söderlägesprojektet










Nästa anhalt var alltså Löddeköpinge Plantskola.....där handlade alla något tror jag












Efter detta körde vi till Tomatens Hus och åt ...jättegod tomatpaj...

Efetr både god paj och efterrätt på Tomatens Hus körde vi vidare till en helt underbar liten gårdsaffär
Händiga Händer





Efter Händiga Händer åkte vi till Jessica och Thomas trädgård i Barsebäcks By...tyvärr tog mitt batteri i kameran slut så det blev inga foton......

Sedan bar det iväg hem mot Bjärred igen och mitt hus...nu vankades det en trerättersmeny...alla som var med på träffen hade fått i uppgift att göra antingen förrätt/huvudrätt eller efterrrätt.....
Så mycket god mat Ni hade gjort....idag har de andra i famlijen ätit upp de goda resterna...

När alla var mätta och belåtna dukade jag och Camilla upp vinstbordet........fina vinster kan ni tro....

När alla hade fått ta del av vinsterna delades goodiebagsen ut......fina saker även där...
Camilla som har bloggen husnr8 har tagit lite fler foton på själva kvällen så gå in på hennes blogg och tjuvkika...

TACK ALLA UNDERBARA MÄNNISKOR FÖR ATT NI VILLE KOMMA TILL TRÄFFEN OCH FÖR ATT ALLA VAR SÅ ÖPPNA MOT VARANDRA!! ALLA VAR VERKLIGEN PÅ DENNA TRÄFF FÖR ATT DE VILLE OCH DET MÄRKTES....
JAG HOPPAS ATT VI SES IGEN
MÅNGA KRAMAR FRÅN
Susanne



Kommentarer

Postat av: Cornelia

Publicerad 2009-09-13 22:44:21

Tack själv! Det va superduper trevligt! En sån grej gör jag jättegärna om igen!



Kram Cornelia



p.s Rudbeckia heter blomman ;-)

Postat av: Camilla

Publicerad 2009-09-14 08:36:37

Ahhh, det var helt underbart! Jag fick så mycket inspiration!



Så du har heller inga foton från sista trädgården... missade ju den... får kika på Cornelias foton :)



/Camilla

Postat av: Susihus

Publicerad 2009-09-14 11:37:36

Åh va jag hade velat vara med! Låter som ni har haft en helt underbar dag! Må bäst

Kram

Postat av: Anna

Publicerad 2009-09-26 12:23:36

Ser ut som att ni hade en fin dag:)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela