bambu och betong

Vad kul att just du tittar in ....här skriver jag om trädgård, livet, vardag, glädje, familj, betong. Lämna gärna en liten hälsning i gästboken..det blir jag glad av

Fixat och donat

Publicerad 2009-05-19 17:45:03 i njut av livet,

Max har varit hemma från skolan igår och idag, han är så förkyld.
Jag har jobbat korta dagar ,så han har klarat sig själv.
Idag när jag kom hem var han piggare, så vi tog ut våra trädgårdsmöbler och tvättade av dom med högtryckstvätten...vi tyckte detta var en smart ide.....men enligt mannen så kan "trät resa sig"...jaja




Jag fick två rostiga stolar av min väninna M, TACK....dessa har jag laserat sitsarna på och ställt på två olika ställen i vår lilla trädgård

Jag har tänkt plantera någon form av marktäckande växt under stolen...har någon ett bra tips?


Min vår daggkåpa är som finast nu tycker jag, gillar dom allra mest när de bara är blad och inte är så höga



I helgen ska vi bara ta det lugnt, min storebror och hans fru kommer ner till oss...ska bli kul att ses

Njut av livet


Kommentarer

Postat av: Patrik

Publicerad 2010-06-09 01:04:46

det är bra om trät reser sig då får man chansen att slipa ner "ruggen", den sista slipningen gör du sen med olja på trät, så kallad oljeboning. Torka av efter ca 20 minuter. Använd gärna Kina-olja. lycka till

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela