bambu och betong

Vad kul att just du tittar in ....här skriver jag om trädgård, livet, vardag, glädje, familj, betong. Lämna gärna en liten hälsning i gästboken..det blir jag glad av

Sommarprogram

Publicerad 2009-07-26 13:53:13 i Allmänt,

Jag är ett stort fan av sommar i P1....när det kommer ut vem som ska prata de speciella dagarna i sommar brukar jag
notera det i min kalender, missar jag någon brukar jag lyssna senare via datorn...( tantvarning eller?)

Bild: sommar i P1
Här är listan på vem som är kvar att prata...om det är någon mer än jag som är intresserade....

26 › Ola Salo - artist
27 › Petra Mede - komiker
28 › Arash Labaf - artist
29 › Mathias Dahlgren - stjärnkock, krögare
30 › Laleh Pourkarim - artist, låtskrivare, skådespelare
31 › Peter Englund - historiker, författare

Augusti:

 1 › Alex Schulman - medieentreprenör, författardebutant
 2 › Anders Wall - entreprenör, finansman
 3 › Sverre Sjölander - zoolog, etolog
 4 › Anne Sofie von Otter - sångerska
 5 › Jerry Williams - artist
 6 › Johan Eliasch - Special Representative of the Prime Minister, affärsman
 7 › Jörn Donner - författare, debattör
 8 › Bodil Malmsten - författare
 9 › Anders Lundin - programledare, ordkonstnär
10 › Nahid Persson Sarvestani - dokumentärfilmare, tv-producent
11 › Owe Thörnqvist - artist, kompositör
12 › Frida Hyvönen - artist,låtskrivare
13 › Günter Graffenberger - fd österrikisk korrespondent
14 › Laila Bagge - manager, låtskrivare
15 › Jan Guillou - författare, debattör
16 › Sommar 2009 i backspegeln



 
Igår var det dags för Morgon Alling att prata .....om ni inte hörde på honom så gå in på P1 och "efterlyssna", det är det väl värt...nog ett av de bästa sommarprogram jag har lyssnat på



Idag så tävlar min käre make i cykling, Max är på golftävling i Barsebäck och jag...ja, jag åkte till Center Syd med mamma.
Jag har länge velat ha en däckstol och idag gav jag mig själv en däckstol+ dyna.....har monterat den( det var iof inte så svårt, två skruvar bara) och ställt den på plats...blev hur bra som helst...

Bild: Jysk


Just nu har jag en liten hund vid mina ben som pockar på uppmärksamhet, vet inte hur många gånger hon har försökt få mig att förstå att hon vill gå ut...
Här är hon, nytrimmad och fin...

Kommentarer

Postat av: Susihus

Publicerad 2009-07-26 20:54:29

Jag är oxå lite beroende av Sommar på P1, halkade in på Morgan Allings program, superbra. Lyssnade du på henne, glömt hennes namn, hon som pratade om Tsunamin vilken berättare. Jag blev helt fast.

Stämplarna jag använder har jag köpt på Clas Olsson och de är till för färg igentligen men funkar även till leran. Må gott

Kram

Postat av: Ingela

Publicerad 2009-07-27 23:09:14

Åh, jag är en sån som också tänker: den o den ska jag lyssna på men alltid glömmer bort det. Och när jag insett att jag glömt bort det så tänker jag: Åh, jag måste lyssna på det via datorn, men sedan glömmer jag bort det med, hahaha... det är inte lätt att få tiden att räcka till allt man vill!



Vilken sötnos till hund du har! =)

Postat av: Helen

Publicerad 2009-07-30 18:54:25

Jag älskar sommarpratarna...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela