bambu och betong

Vad kul att just du tittar in ....här skriver jag om trädgård, livet, vardag, glädje, familj, betong. Lämna gärna en liten hälsning i gästboken..det blir jag glad av

JULGODIS

Publicerad 2009-12-14 16:45:34 i jul,

På önsdag ska vi ha julfest på jobb. Alla ska ta med sig något ätbart och jag tänkte att vad passar bättre än JULGODIS: Ni som känner mig väl vet att jag är en fika/godismänniska...
Igår provade jag att göra mariannetryffel med vit chokladöverdrag. De såg så fina ut på bilden och verkade inte så svåra. De var inte alls svåra att göra MEN när det kom till att få på det vita överdraget gick det lite sämre. Inte alls lätt......men goda var de..jag har redan provsmakat.




Bilden är från Tasteline, mina ser inte alls ut så.




Idag tänkte jag prova på att göra saffranpannacotta med pepparkakssmul, jag måste ju prova först, innan jag bjuder på dom....eller hur.


Saffranspannacotta med pepparkakssmul



Ikväll ska vi grilla korv över elden i vår vedkorg...vi använder den flitigt, så det var ett mycket bra köp.





 
   





Kommentarer

Postat av: Jayne

Publicerad 2009-12-14 21:17:01

ÄR det det man har vedkorgen till....??? Den är så himla fin...jag funderar på att köpa en, men..till vad.. Får kanske önska mig en i julklapp???

Saffranspannacotta låter mumsigt.



Ja du... svagheter har vi alla!!!! Men jag tänker på att sonen genomgick detta när han mådde som sämst... Jag är i ett helt annat skick och kan skratta åt mig själv, åt mina dumheter. Nu efteråt ramlar ju poletten ner.. "men vad sa jag där.. men herreguuuud". Jag har ju också kommit längre och vet vad jag går för.



Men är man då yngre tonår eller yngre och känner att allt bara brister och så går man genom dessa utredningar... inte blir man starkare precis under tiden...usch usch...



Kram på dej nu.

Postat av: Susihus

Publicerad 2009-12-17 14:39:36

Låter supergott med saffranspannacotta. Ha en härlig dag

Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela