bambu och betong

Vad kul att just du tittar in ....här skriver jag om trädgård, livet, vardag, glädje, familj, betong. Lämna gärna en liten hälsning i gästboken..det blir jag glad av

GOTT OCH BLANDAT

Publicerad 2008-03-22 11:52:45 i inredning,

Idag skulle vi egentligen fira påskafton i min mosters "sommarhus" nere i Löderup. Men eftersom det snöade och blåste väldigt mycket där nere så ställdes det in. Mostern fick köra hem, så att hon inte riskerade att bli insnöad.....
 Så är det, man rår inte på vädrets makter.......
Fast vi kommer att träffas lite senare i kväll, hemma hos henne istället......så påsk kommer vi att fira.

Igår var vi hos mina svärföräldrar och blev uppsassade...det är verkligen så. Henriks mamma gör allt och jag får absolut INTE hjälpa till....
Det blev mycket bläddrande i tidningar och annat igår.....
Mina svärföräldrar bor i Höör och jag hade läst om en butik som skulle finnas nära dom......Så innan vi körde upp till dom igår gick jag in och letade på nätet, butiken jag hade läst om var  http://www.formfagring.se/ .
Det var en liten butik, de hade inte så mycket saker MEN sakerna hon hade var fina...jag köpte fem stycken små
små glasflaskor som jag hängde i påskriset med en liten påsklilja i. Om ni nu tror att jag kom på detta själv så gjorde jag inte det , jag såg detta i affären.


image178

Något som jag gärna hade velat köpa, men som jag inte gjorde var denna soffa
Bordet i mitten kan fällas ner
Visst är den fin, passar mig perfekt...tänk att ha ett inbyggt bord för fika.....



Denna vattenmätare hade jag gärna också velat ha, MEN det ville absolut inte Henrik
vattenmätare
Bilder från Form och Fägring

Här kommer lite påskbilder från vårt hem.....

image181


image182

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


I vår ICA äffär kan man köpa oljor i "lösvikt".
Flaskan + oljan kostar 29 kronor  och där fanns många goda oljor/vinägrar att välja mellan.
Jag köpte en vitlöksolja och en tomat/basilika vinäger...hur goda som helst. Jag har oljorna stående framme så att vi jag inte glömmer av dom när jag lagar mat.....
image183


NU !!!!
 SKA JAG FIRA PÅSK SÅ ÄN EN GÅNG HA DET SÅ BRA

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela