bambu och betong

Vad kul att just du tittar in ....här skriver jag om trädgård, livet, vardag, glädje, familj, betong. Lämna gärna en liten hälsning i gästboken..det blir jag glad av

Är det så det är?

Publicerad 2008-06-03 14:04:32 i blandat,

Fick en gullig historia skickad till mig via mail.......
Tänk att barn har så finurliga funderingar....

Till alla underbara MAMMOR och förstående PAPPOR!

Mamma är bäst!

Jag var ute och gick med min 4-åriga dotter. Hon plockade upp något från
marken och stoppade det i munnen. Jag tog saken ifrån henne och sa till
henne att inte göra så.

- Varför då? frågade dottern.
- För att den varit på marken och du vet inte var den varit, den är smutsig
och kan vara full av bakterier.
Då tittade min dotter på mig full av beundran och frågade:
- Mamma hur vet du allt sånt där?
- Uh, jag var tvungen att tänka snabbt. Alla mammor vet sånt här. Det är en
del av ammaprovet, det måste vi veta annars får vi inte bli mammor.
Vi gick vidare en stund och min dotter var tyst i 2-3 minuter men hon tänkte
mycket på mitt svar, så plötsligt sa hon:
- Nu förstår jag !!!! Om man inte klarar provet då blir man pappa.
- Precis, svarade jag med ett stort leende på läpparna!




Kommentarer

Postat av: ANNAANNA

Publicerad 2008-06-22 16:51:26

Kids... smiles

Postat av: Isabelle

Publicerad 2008-06-24 19:02:53

skratt Barn och kommentarer... härligt!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela