bambu och betong

Vad kul att just du tittar in ....här skriver jag om trädgård, livet, vardag, glädje, familj, betong. Lämna gärna en liten hälsning i gästboken..det blir jag glad av

Hej igen

Publicerad 2008-02-29 18:37:50 i blandat,

Vet att här har varit tyst ett tag, en väldigt välbehövlig paus.
Hela denna vecka har jag sovit som en "kratta", har gått och lagt mig i vanlig tid, dvs vid 22.30 men inte somnat förrän vid 4 på morgonen...Inte alls kul när man som jag behöver stiga upp vid 7.....
Idag har jag varit hemma från jobbet för att sova...för i natt somnade jag inte förrän 5...
Hoppas snart att detta mönster bryts.....kanske någon av er som har något husmorstips.....
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Idag när jag gick in på Camillas blogg blev jag verkligen glad.......
Där stod nämligen:

Borgeby kryddgård!

Jag måste verkligen tacka Susanne för den underbara presenten jag fick av henne för ett tag sedan. Det var ett gäng olika kryddor & en basilikaolja... Igår provade jag den första kryddan, Köttfärskrydda, och idag Fina fisken och helt ärligt så är det dem godaste kryddorna jag NÅNSIN har smakat... jag lagar middagar från scratch varenda dag och aldrig nånsin får jag till sådana här perfekta kryddblandningar och till min FÖRTJUSAN så har kryddorna en egen hemsida med beställning! Jag känner på mig att jag kommer bli stamkund och jag hoppas att fler provar för kryddblandningarna är fantastiska... jag låter ju helknäpp o fanatiskt, men det är bara för att jag nu som 30 åring verkligen har upptäckt det fantastiska med kryddblandningar!

Min fantastiska kryddupplevelse idag var Fina fisken kryddan som jag tillsatte efter att jag stekt torsk (som jag delat i kuber), palsternacka och purjolök... och 15 % matlagningsgrädde på det... ahh, delicious! Helt otroligt så mycket smak...

Fina fisken innehåller detta:
Persilja, Basilika, Dragon, Svartpeppar, Senap, Curry, Spiskummin, Vitlök, Buljong, Lök, Paprika, Torkade grönsaker, Salt, Glutamat - så det är inte konstigt att det blir bra!

Igår blandade jag in Köttfärskryddan i lasagnen - lasagnen har aldrig nånsin varit så god som då.
Jag längtar till middan imorgon, då ska jag prova Pestokryddan!
Ja ni hör, jag är alldeles lyrisk!!

Tack Susanne ännu en gång... du har väckt ett nytt intresse - KRYDDOR från Borgeby!

Borgebys kryddgårds hemsida: http://borgebykryddgard.jetshop.se/default.aspx

Kul när man ger bort något och det uppskattas.......

Ha en bra helg

Kommentarer

Postat av: jenny

Publicerad 2008-03-02 19:42:22

Gud vad gott det låter! Jag måste ta och testa :) stor kram

Postat av: Liten Syter Yster

Publicerad 2008-03-04 22:10:57

Den finns sömntabletter som inte är beroendeframkallande, de hjälpte mig ur dimman förra året, efter många månader utan sömn. Kontakta din husläkare nu! KRAM

Postat av: Loli

Publicerad 2008-03-05 13:52:49

Varm mjöl och honung, faller alltid ihop som en säck.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela