bambu och betong

Vad kul att just du tittar in ....här skriver jag om trädgård, livet, vardag, glädje, familj, betong. Lämna gärna en liten hälsning i gästboken..det blir jag glad av

En rapport från mig

Publicerad 2008-04-06 10:16:02 i blandat,

Mannen är ute och cyklar sen 7 imorse, sonen är ute och cyklar sen halv tio ......och jag är INTE ute och cyklar. Förstår inte hur mannen orkar, Henrik stiger upp tidigt VARJE dag i veckan pga sitt jobb och när han mer än gärna får lov at sova ut...då ställer han klockan på 6 för att bege sig ut och cykla.......Jag som ALDRIG har tävlat i någon sport kan inte i min vildaste fantasi förstå det.......Men bara Henrik är nöjd så är jag nöjd.....eller????

I torsdags hade jag Malin från GRÖNT KALAS här. Malin pratade om både blommande krukväxter och gröna krukväxter. Det var INTE så många växter jag kunde faktiskt. jag har ju mest "tjockbladiga" krukväxter, för att jag ska slippa och vattna i tid och otid.
Efter presentationen av växterna gick hon över att visa sitt sortiment. Malin hade jättefina krukor från Sturehof.......krukorna är jättefina, men passar inte in i vårt hus/stil. Så dom köpte jag inte. Sedan hade hon lite fågelbad, betongansikten mm. detta har jag ju också redan, så där blev det inte heller något köp. Så det enda jag köpte var en pip man kan skruva fast på en PET flaska, så att den blir en kanna. Inte särskilt dyr 60 kronor tror jag.
Sedan köpte jag en växt som är alldeles torr när man får den, växten lägger man ex. i en skål med vatten och då slår den ut.....när man är trött på den lägger man växten ipå hushållspapper och låter den torka.......när man är pigg på att ta fram den igen gör man om proceduren....en never ending story växt.....

Idag ska jag inte göra något speciellt, bara ta det lugnt, känner mig just nu lite trött.......har glömt ta min medicin i tid och då kommer värken och tröttheten som ett brev på posten........Men bara jag komemr i fas i gen så blir det bättre, det vet jag.
Ska gå ut i vår trädgård och klippa lite i vårt klotrubinia träd, det behöver ansas lite........det orkar jag alltid.....

Är det någon som vet om jag sla klippa ner min klematis "Summer Snow ", jag har själv ingen aning......

image185



Ha en bra söndag

Kommentarer

Postat av: Camilla

Publicerad 2008-04-08 14:30:07

Halloj... det låter som ett roligt kalas.. lite växtgenomgång o köpfest :) Jasså... har du betongansikten :)

Har du foton från kalaset?

Postat av: Perlan

Publicerad 2008-04-08 17:37:13

Hej tjejen! Hoppas du med hade det trevligt på Nova.. Jag bara gick och njöt i timmar där inne.. Vet inte hur många varv jag hann med *garv* och pengarna bara rann mellan fingrarna på mig.. hehe
kram

Postat av: Hönsakadorran

Publicerad 2008-04-10 21:24:31

Jag klippte ner min summer snow i höstas, nu börjar det komma nya skott.
Kram

Postat av: Charlotte

Publicerad 2008-04-11 15:42:28

Ny fredagstävling hos mig - vinn en kultig tv-serie på dvd! Titta gärna in och var med. Trevlig helg!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela