bambu och betong

Vad kul att just du tittar in ....här skriver jag om trädgård, livet, vardag, glädje, familj, betong. Lämna gärna en liten hälsning i gästboken..det blir jag glad av

Två kalas, framsidan klar......

Publicerad 2007-10-28 10:50:02 i Fritid,

Vår lilla och gamla hund, Wilma,  fyllde tretton i veckan.
Eftersom jag är en sån person som gärna firar allt som går att fira, hade vi naturligtvis hundkalas.
Det bjöds på gräddbullar till alla ( jag, sonen och H ) men även god Frolic till Wilma.
Wilma har nu tappat all sin hörsel men är för övrigt väldigt pigg OCH otroligt matfixerad.Hon är så fixerad vid mat så det nästan börjar bli jobbigt. Det är ju lite svårt att säga till henne, hon hör ju inte...

image98

Vår lilla 13 åring
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Tro det eller ej...vår framsida är klar........

Vi har äntligen blivit klar med vår framsida, det tar mer tid än man har tänkt sig.....
Vi följde inte riktigt ritningen som Ulrika på Löddeköpinge Plantskola hade gjort som förslag, utan tog bort en del växter.
Men, alla Ni som har väntat...........här är lite bilder

image99

Klotrubinian ser lite ledsen ut, men vi hoppas att den tar sig

image100

De tre buxbombollarna ser små och pluttiga ut, känns inte så små i verkligheten

image102

Bilder än suddig, jag vet...men bättre än ingen alla.
I krukorna har jag planterat trampnarv, de kommer att växa och sprida ut sig och blir tillslut en grön heltäckande matta.
Krukan i mitten har fått rödlök som dekoration.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


I går fyllde min lilla "bebis" 10 år.................
Tänk att det var 10 år sedan han kom ut, 2480 g tung( eller lätt, beroende på hur man ser det) och 47 cm lång.
Sonen var sjuk när han föddes, tarmarna låg utanpå magen,  ochdärför  kom han ut  via kejsarsnitt.
Jag kommer ihåg känslan när de kom in på mitt rum på KK i Lund och sa att nu är det dags att förbereda dig för snittet.
Jag stod och tittade ut genom fönstret,  det snöade, och kunde inte mer än hoppas att allt skulle gå bra.
Det låter som om inte H var med, men det var han naturligtvis..........
Allt gick bra med sonen, vi låg på sjukhus i knappt tre veckor, på sjukhuset lärde vi känna en familj från Älmhult, som vi fortfarande träffar.....

Men det var ju inte detta jag skulle skriva om utan Max( jag för sonen har faktiskt ett namn) 10 årsdag.
Vi sjöng för honom på morgonen och han fick öppna sina efterlängtade paket.
Klockan 11 skulle hela släkten komma, 27 stycken.
Vi hade bestämmt att kalaset skulle vara nere vid havet med lekar och korvgrillning, så dit gick vi. På vägen till havet hade vi gjort en  tipsrunda frågorna  handlade bara om Max......
Sedan var det lekar, skjuta tvål, spotta karamell och kasta stövel...alla skrattade och var glada.
Det var rättså rått och kallat nere vid havet så tårtan serverades hemma hos oss i värmen.
På kvällen kom mormor, min bror och hans fru hit igen för att äta god mat och ha det trevligt....
image104

På väg ner till havet, visst är hösten härlig med alla vackra höstfärger


Idag ska Max ha kalas på Big Bowl i malmö tillsammans med en klasskompis, tur att det inte skulle vara hemma, för det hade vi inte orkat. Det tar på krafterna att ha kalas, vi är glada att det är vintertid just denna helg.

Ha det bra och må så gott

Kommentarer

Postat av: Sus i Hus

Publicerad 2007-10-28 12:15:40

Oj så fin framsidan blev, superläckert. Ha en härlig födelsedagskalas för sonen.

Postat av: Camilla

Publicerad 2007-10-28 20:41:02

Jag börjar med att gratulera Wilma på sin 13 års dag, lät gott med Frolic :) & grattis till Max. Tänk 10 år... vart tar tiden vägen??
Vilket härligt kalas ni fixat åt honom, tipsrundan om honom var verkligen en bra idé!

O framsidan blev kanon!!!!

Postat av: alacs

Publicerad 2007-10-29 10:57:49

Vilken fin och "enkel" framsida!!!! Ser verkligen inbjudande ut. Kan tänka mig att det blir kanon när buskarna och växterna växt till sig lite.

Postat av: tina

Publicerad 2007-10-30 09:56:24

Grattis till sonen och Wilma!! DEt blev verkligen snyggt på er framsida!! Du inspirerar!
Kram!

Postat av: Vella

Publicerad 2007-10-31 19:52:35

Så fint det blev på framsidan!! Stilrent och "enkelt", det passar så bra till ert hus. Super bra jobbat!!!/Kram Vella

Postat av: Anonym

Publicerad 2008-01-21 21:39:03

Hej hej
Nu har jag snart kollat igenom alla bilder...
sååå fint ni har de!!
Jag har en fråga ang din vaxduk, har du nyss köpt den?
Jätte snygg!
Kram carro på cajeem

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela