bambu och betong

Vad kul att just du tittar in ....här skriver jag om trädgård, livet, vardag, glädje, familj, betong. Lämna gärna en liten hälsning i gästboken..det blir jag glad av

Västra Strö, saffranslax och Milda X 2

Publicerad 2007-11-18 14:45:57 i inredning,

Idag har jag och Henrik varit och inhandlat min vår krans på Västra Strö, hittade faktiskt inget annat förutom kransen......tyckte att butiken var lite väl "kråsig" för min smak.
Nu väntar kransen på att bli fylld med mossa och röda små äpplen, och sedan ska den skruvas upp på dörren....bild kommer senare.

Eftersom det är min födelsedag idag får jag välja mat...jodå, vi har det så i vår familj. Den som fyller år får välja maträtt och de andra får äta med god min vare sig man är så förtjust eller ej.
Jag gick in på http://radhusmamma.blogg.se/ och fick tips om ett gott recept......Saffranlax med pennepasta.....
Så det är den maträtten vi strax ska äta.
Till kvällen ska vi äta kladdkaka, som Henrik just nu bakar, och ha Lemon Curdgrädde till....gott.
Idag får faktiskt min lilla röda  stå där och titta på, idag har jag ledigt från mitt cyklande....annars är det väldigt bra och ha cyklen framför TV:n. Har cyklat nästan varje dag sedan jag fick den.

Fick tips från http://husnr8.blogg.se/ att om man köpte två Milda produkter och gick in på deras hemsida och skrev in EAN koderna fick man tre nummer av Hus och Hem. Perfekt eftersom jag hade två produkter stående i Kylskåpet. Så nu är det gjort, nu väntar jag bara på att tidningen ska dyka ner i vår brevlåda.

Jag och min mamma var hos min storebror och hans fru igår. De bor  i Halmstad och där finns väldigt många trevliga inredningsaffärer.
jag köpte bla en löpare och två ljusmanchetter...la på duken när jag kom hem och fixade med ljusstakarna, som för övrigt är köpta på Netto för 25 kronor.
Vet inte om detta är min stil....men ibland så måste man våga bryta det "stela".




 image111


Ha en fortsatt bra helg

Kommentarer

Postat av: Sus i Hus

Publicerad 2007-11-18 17:40:01

Grattis! Snyggt blev det med duken och ljusstakarna. ha en härlig födelsedag! kram S

Postat av: Anonym

Publicerad 2007-11-18 18:24:12

Hej! Kul att du testar receptet. Jag tycker det är en jättegod rätt, hoppas det smakade bra hos er också! Trevlig söndagkväll!

Postat av: Anna

Publicerad 2007-11-18 18:25:53

Inlägget ovan var ju från mig förstås, glömde skriva det... :)

Postat av: Anna

Publicerad 2007-11-18 18:27:37

Nu bombarderar jag dig med kommnetarer men jag måste ju säga GRATTIS på födelsedagen också!

Postat av: Camilla

Publicerad 2007-11-19 10:20:18

Åh, grattis på dig!!! Va gott det lät med laxen o EFTERRÄTTEN - kladdkaka är min favorit :)

Fina ljusstakar o duk... visst är Netto bra ibland :)

Kram från mig...

Postat av: Petra

Publicerad 2007-11-19 20:17:47

GRATTIS på din dag.

kram

Postat av: Designtjejen

Publicerad 2007-11-23 17:02:13

Grattis!

Postat av: Nettan

Publicerad 2007-11-24 18:42:23

Grattis, till era alla 3 i efterskott från oss Älmhultare...vi får fira er när vi träffas.
Tack för tipset om ean-koderna och ljuslyktorna som man kan släppa till väders. Jag letade faktiskt efter sådana nu när vi var i Thailand, det släpptes upp sådana på stranden var och varannan kväll det är mysigt att sitta och följa dem och fantisera var de till slut dimper ner.
Vilket vrålåk du fick Susanne, ge en till H i julklapp så kan ni ju cykla ihop!
Slutligen, det finns en mening även med det onda... utan våra sjuka killar hade vi inte lärt känna varandra, Tack för att ni finns goa vänner!
Kramiz Nettan

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela